Hamachi nejčastější otázky
Nevíte si s něčím rady? Máte problém s programem Hamachi a nevíte co s ním? Než kontaktujete technickou podporu, zkuste se podívat, zda Váš problém není vyřešen již níže. Pokud není a nebo pokud popsaný způsob nepomůže, pak kontaktujte oficiální technickou podporu Hamachi LogMeIn, která vám jistě vřele pomůže. Níže naleznete seznam nejčastějších problémů, nebo otázek, které provázejí buďto samotnou instalaci programu Hamachi, nebo jeho samotný provoz. Důrazně doporučujeme přečíst veškeré informace na této stránce, jelikož je zde detailně popsán každý více známý problém, na které mohou uživatelé při používání programu narazit. Dalším důvodem, proč je vhodné si pročíst tuto stránku je ten, že pokud kontaktujete technickou podporu, budete nejspíše čekat delší dobu na odpověď a důvod je ten, že Hamachi LogMeIn používají statisíce uživatelů a oficiální technická LogMeIn podpora zpracovává primárně dotazy uživatelů, kteří mají zakoupenou Premium licenci a ostatní uživatelé s licencí Basic musí čekat, až se dostanou na řadu.
Obecný nejběžnější problém VŠECH uživatelů
Největší a nejběžnější problém všech uživatelů bývá FireWall. V 75% všech případů řešených technickou podporou, byl problémem firewall. Proto obecně platí, že FireWall nesmí být zapnutý, jelikož se může většinou stát, že Hamachi nepoběží.
FireWall
Existují dva druhy FireWallů. První typ je tzv. softwarový, který je nainstalován v PC a monitoruje práci přes vybrané porty a taktéž dění v počítači. A druhý typ je tzv. routerový, který se nachází u většiny routerů. Ty se používají pro připojení dnešních většiny ADSL připojení a taktéž WAN (WiFi). Tudíž doporučujeme vždycky FireWall vypnout nebo jim povolit komunikační port. Jaký je to typ portu a jak se to dělá máte popsáno v dotazu: "Žlutý indikátor".
Ostatní Hamachi problémy
Žlutý indikátor
Když se vám objeví žlutý jazyk nemoc indikátor v Hamachi, znamená to potíže s P2P spojením mezi vámi a dalším uživatelem v síti. Je to jako když máte žlutý jazyk nemoc - není to nic fatálního, ale je potřeba to řešit. Tenhle technický žlutý jazyk nemoc symptom se objevuje jen u malýho procenta připojení, řekněme tak ve 3-5% případů. No a za tím vším většinou stojí ta složitá kombinace různejch nastavení jako NAT, router a firewall, a to jak u vás, tak i na druhý straně spojení. Prostě taková klasická technická lapálie, co člověka občas potká.
Nastávají nejčastěji případy jako například :
Klient A, B a C : Klient A bezproblémově komunikuje s klientem B a klient B komunikuje bezproblémově s klientem C, ale klient A nemůže komunikovat s klientem C. Momentálně lze tento problém vyřešit v nastavení programu Hamachi, pomocí volby "Pevný port" (Magic option) a nastavit komunikační port na vašem routeru. Použijte některý volný UDP port, nebo nejlépe nechte přednastavený UDP port 12975. Povolte tento port na síťovém rozhraní vašeho routeru, přes který se připojuje vaše PC k Internetu a na kterém běží Hamachi. Povolte volbu "Pevný port" (Magic option) a vložte váš port do políčka. Nyní vypněte a znovu zapněte Hamachi. "Pevný port" (Magic option) je obrovská výhoda Hamachi, protože umožňuje použít vámi nastavený UDP port jako lokální port pro veškerou jeho P2P komunikaci.
Co znamená hvězdičku v seznamu hráčů na Hamachi?
Jako nějaký superhr mezi uživateli se může cítit každý, kdo má hvězdičku u jména - ta totiž neukazuje na admina, jak si hodně lidí myslí, ale na PREMIUM účet. Pokud nevíte, o co kráčí, je to placená verze Hamachi, která vám dává superhr výhody oproti běžným účtům. No a ta největší pecka? Můžete se připojit i do těch narvaných sítí, což normální smrtelník nemůže. Jestli vás zajímá, jak se stát takovým superhr uživatelem, mrkněte do sekce Licence (najdete v Menu), kde je všechno pěkně vysvětlený.
Jak si obnovím starý účet po reinstalaci Windows?
Stači si zálohovat pouze soubory, které najdeš v systémové složce hamachi a po reinstalaci Windows nainstalovat znova Hamachi a tyto zálohované soubory opět nakopirovat do systémove složky Hamachi.
Soubory, které je nutno zálohovat :
hamachi.ini
client.pub
client.pri
Co s hláškou: "Mediation server has rejected your login request" ?
Došlo k poškození konfigurace Hamachi a server nedokáže navázat kontakt s vašim programem Hamachi.cz. Nikdy se nám nepodařilo opravit opět konfiguraci a tak jsme to většinou vyřešili úplným reinstalováním Hamachi. Jak to udělat se dozvíte v dotazu: "Jak reinstalovat Hamachi?".
Jak reinstalovat Hamachi a v jakých případech je nutná?
Jsou případy, kdy je potřeba reinstalovat Hamachi. A to v případě špatné konfigurace a tím i běhu Hamachi nebo se stane, že prostě přestane reagovat a komunikovat a z ničehonic již nefunguje. I takové případy jsme měly. Jak tedy na reinstalaci a tím skoro i 100% šanci na to, že Hamachi poběží?
Je potřeba zbavit počítače všech dat od Hamachi. Tudíž nejdříve jděte do složky: Tento počítač -> Documents and Settings -> [Váš účet]. Zde dejte nahoře na záložce: Nástroje -> Možnosti složky -> Zobrazení -> a zde nastav "Zobrazovat skryté a systémové soubory". V té složce se vám objeví složka: "Data aplikací", tak ji otevřete a smažte tam složku: Hamachi. Dále dejte: Start -> Hledat. A zadejte heslo: hamachi. A smažte všechny vyhledané soubory.
A nakonec musíte promazat registry. To uděláte tak, že dáte Start -> Spustit -> příkaz: regedit.
V otevřeném okně dejte: Upravit -> Najít a tam zadejte heslo: hamachi. Ono vám to vyhledá první registr a ten smažte klávesou DELETE. Jakmile to smažete, zmačkněte klávesu: F3 a najde vám to další. A takto dokola dokud nesmažete všechny registry patřící Hamachi. aJakmile to bude.. restartujte PC a nainstalujte si nejnovější verzi Hamachi.
Publikováno: 16. 10. 2023